söndag, december 03, 2006

Akta er för Canon 30v

Det där med ögonstyrd autofokus ska tas med försiktighet!

Jag köpte min första Autofokuskamera i torsdags förra veckan. Skön teknologi, men jag kan inte använda kameran till något ambisiöst för att jag endast har det dåliga objektivet som jag fick med.
Största bländare 4! vilket skämt, och dessutom ett zoom objektiv, *rysningar*.

Upptäckte jag att det objektiv jag tänkte köpa har fel fattning, Sigma 30mm f1,4 har EF-S fattning och inte vanlig EF vilket Canon 30v har..
Så nu vet jag inte längre vad för objektiv jag ska köpa till.. jag har ju inte råd med canons variant som kostar 12tkr mot sigmas för 3tkr.
Kanske Canons 50mm 1.4, eller om jag lyckas hitta nått bra begagnat..

Får fortsätta med mina Canon AE-1 och Nikon FE2.

Inga kommentarer: