måndag, september 11, 2006

Andra veckan på LX06

känns som om jag kan hantera en del grejer rätt så bra, det har funkat fint änsålänge.

meckat med att blåsa min Debian och sätta in Suse enterprise, både desktop och server i samma maskin på skillda hd. Det har både funkat och kraschat så så ligger det till.

Nätagregatet på min fjärde dator dog igår och det var den med linuxen på.
Då jag plockade in ett från en annan och det ser jävligt fult ut, detta agregatet var större än det andra och jag får inte igen chassit.

Fick demonstrerat lite tuffa saker man kan nörda sig med i linux på textbasis. och igårkävll köttade jag visst systemet till att vägra köra annat än bash, hade meckat med fstab för att ladda över filer mellan de olika diskarna, vilket inte funkade så bra det heller.
Men lite vim har jag fått smaka på och sett att det finns ett som kanske är lite mer överkommligt som heter nano.

-

Emily åkte hem imorse, käkade stor god frukost på kafferepet, det som jag brukar kalla kaffernet.

Inga kommentarer: