onsdag, oktober 11, 2006

Ahh kinamat, klart fotojobb, kamerasnack

just käkat kinamat med föräldrarna
friterat nötkött med sötsur sås, mmm gott :)

gjorde om fotojobbet som jag gjorde i måndags, jag hade gjort fel! smyckena skulle inte vara i sina förpackningar utan utanför precis som den förra omgången för några måndader sedan.
Nya varianter på smyckesprototyperna, det var lite svårare med den nya digitalkameran eftersom att objektivet på fuji s5600 har ytterligare sämre optik än s5500, men det är deffenitivt inte en sämre kamera.

s5600 startar sjukt mycket snabbare, har isovärden som är mycket högre och råformatsfotograferinLinkgen går sjukt snabbt i jämförelse med den förra som tog 1,5 s mellan vart foto i råformat, denna kan ta 3bilder per sekund i råformat.
Bättre prestanda, mjukvara, funktioner, sämre optik.

Hoppas att jag nått mer fotojobb så att jag kan investera i en riktig fuji digital systemkamera, och aperture (mjukvara), jag har ju ett 50mm 1.4 med en överlägsen närgräns som skulle passa utmärkt.

Är någon intresserad av att få lite kameror så har jag en canon al-1, canon ftql, nikon fe2. Alla med var sitt bekymmer.
Flera bra objektiv, som jag nog vill ha en småslant för typ en 100-500kr stycket. Men de tre nämda kamerorna ger jag bort, bara o hämta först till kvarn!


håller på att beställa en bessa r3m som ska ersätta mina andra filmkameror.

Inga kommentarer: