tisdag, oktober 24, 2006

I en riktning

försöker definera allt det här bruset av allt jag vill och orsakar och gör och har gjort.

en vidunderlig smet är det vad det är.

i alla fall så har jag beslutat mig vid att köra hårt på den här utbildningen.
vad den leder till ja, jo den leder till en jäkla massa.

jag har inte längre den inställningen att jag läser den här utbildningen för min egen skull/skojs skull. O det är väll skönt det så slipper jag ha den halkandes och få dåliga betyg och skit bara för att jag vill ha lite kompetens. jag är sugen på det hela.

jag har lagt egetföretagiderna på hyllan för att det helt enkelt är så att jag inte kunde försörja mig med det kontaktnät och kunder jag hade i det läget som jag resonerade att lägga ner iden. Realistiskt i alla fall.

så en sak mindre att tänka på, jag ska inte starta en egen firma som visulatör/fotograf.

nu när jag ser på det känns det som om jag heller låter bli att starta ett eget företag den närmsta framtiden.

Jag är ute efter en anställning!

stora ord stora ord..
-

Jag har väldigt länge varit inställd på att driva ett eget företag och visioner som kräver imperium (jag känner dock inte till vägen dit).

Vägen till anställning:
Rekruiteras
Hitta den arbetsplats jag vill ha
Hitta en inrikting som jag känner för
-

Hur det ska gå till har jag en plan för
1. gå på de där företagsfrukostarna, träffa företag och se vad de har för behov och känna av vad jag vill göra och komma fram till nått där.
2. sammordna KY-skolorna i helsingborg, för att KY utbildningarna ska synas i medier och så vidare. värderas högre än Campus helsingborg eller likvärdig.

Campus helsingborg är ju lunds universitet-ansluten och euforin över att läsa i lund och bo i lund gör man i lund, därför är jag lite nerlåtande mot våra kamrater på campus, frigör er! :)
Det finns säkert sjukt många fördelar med att vara ansluten, exempelvis styrkan i att vara representatner med/i LUN, större genomslagskraft för studenterna där.
Men det sätter ju KY utbildningarna i helsingborg på en väldigt låg plats.
Vad är 1500 elever +LU som är xx tusen studenter mot 534 KY studenter i helsingborg.


-
KY nätverket och des nåbarhet till "headhuters" eller såkallade Buissnins and Academic Match Makers ser jag som en viktig fråga som jag kommer att driva i KY nätverket.

Där igår det:
hänga på mih frukosten, se länk --> mih.m.se
läsa DN, presis som vanligt
träffa folk.

Något jag sakna är ett visitkort, jag får ju sjukt många och jag har inte ett enda att dela ut, det känns inte helt rätt, tänk om de vill kontakta mig istället för att jag tar kontakten och kör hårt på den linjen. De kanske vill köra hårt och kontakta mig och inte ens en liten pappersbit med ett oläsbart nummer har de för att berätta om sina tankar för mig.

nu är jag trött på det här

Inga kommentarer: