tisdag, maj 22, 2007

poetryslam sm


olivia
Originally uploaded by Munkii.
Från onsdags till i Lördags var det Poetryslam SM på Dunkers i Helsingborg.
Jag hjälpte till och var artistvärd alla dagarna..

Bilden är på Olivia, hon som vann i finalen mot 8 killar! Starkt jobbat, det är en gammal bild, tagen för ett år sedan eller så på Cafe Barbro i Malmö.

Det var väldigt mycket upplevelser och The Tiny är inte i närheten av så bra som Joanna Newsom är, hun är grymmast och så är det! Det betyder definitivt inte att Tiny är dåliga på något vis, för de hade väldigt mycket spännande ting på gång i musiken. Jag var för fokuserad på det faktum att människor har jämfört dem med Newsom och tänkte mycket på det under konserten. Det sänkte min chans att lyssna med öppna tankar där jag satt på golvet inte för långt ifrån dem.

Sen har jag gått och blivit kär, blivit vald till informatör på spexet.. spelat golf i helgen, bränt mig på näsan..

Mamma fyllde 50 år igår och vi åt på restaurang niklas här i hbg. Spännande grejer att äta.. inte helt fel efter att ha levt på osund mat väldigt fänge, för länge..

Börjat inse att jag inte kommer att lämna den här stan i första taget, den är jäkligt skön faktiskt. Se där det tog 2,5 år att bli en Helsingborgare :)

Jag är glad att KYSS är igång och det känns som ett mycket användbart verktyg för KY studenterna i Helsingborg, ser fram emot första KYSS:en

ja, sova

2 kommentarer:

Anonym sa...

:) Spännande vecka, no?

Nightabove sa...

2,5 years to be a HBG:are? ouch. ;) But it sounds like the joyous feelings of spring and summer has cought up and making you feel great. *yay*